Frun skulle precis få nyckel till bilen. Verkstadskillen sträcker över den. Då ställer hon frågan. Den som jag bävat över sen vi lämnade in bilen första gången innan påsk. - Hur mycket går det här nu på!?.... (konst paus)......
Verkstadskillen säger först inget men ger nyckel... - Det går på garantin... Äntligen familjen vs märkesverkstaden 1-0... Otur ta dig... vi har fått tur.....
Där i ca 3,5 sekunder är fruns känsla... åh garantin funkar...så bra!
Problemet är att just i det ögonblicket går verkstadskille nummer två förbi och hör allt.. Varför gick han just där och då förbi? Otur? Hur som, han börjar propsa om att 7 år minsann inte gäller alla bilar....
Historien kan göras lång, oändligt lång. Kortfattat, vi har ännu inte betalat. För dom vet inte om våran bil är såld med 5 eller 7 års garanti. Otur? Kanske? Tittar man på tillverkarens hemsida så är bilen troligen såld med 5 års garanti. Med tanke på att den köptes 2 mån innan dom införde 7års garanti. Imorgon ska frun tillbaka då ska det vara klart vad som gäller!
Kan tycka efter alla problem vi haft! Så tar dom det som ett garanti jobb och gör oss till en nöjd och glad kund...Tur? Kanske...
Fortsättningen följer.....
/investerainteallsnumera
Fy fasen, jag lider med er! Bilkrångel och företag som inte tänker på sina kunder i första hand kan vara något av det värsta jag vet.
SvaraRaderaJag håller tummarna att ni slipper betala!
MvH Pengaregn
Tack för stödet! Jag höll tummarna hela dagen.... :-)
Radera